Lång dag

Det har varit en lång dag för min del, är sjukt slut nu!
Vaknade upp hos min pojkvänoch åkte sedan till vh halv 12.. så var på Blåkulla från kvart över 12 till typ... halv 4. Smörjde träns och sadel, och bytta pannband och tyglar. Plockade isär tränset, för det var så jäkla snuskigt (visar bilder sen). Det var nog år och dar sen någon plockade isär och smörjde det, var stenhårt att lossa allt.
Sen så flätade jag mistels man, + svans.. hon har riktigt tacksam man att knoppa :)

 

Tänkte på en sak idag när jag stod där och flätade. Förut såg det förtäskigt ut när jag knoppade... men då försökte jag få flätorna lika tjocka, men nu har jag lärt mig... DOM SKA VARA LIKA BREDA! Så tips till er som inte får till det... försökt tänk om :) Det spelar inte så stor roll om knopparna blir olika tjocka - så länge det är lika stort avstånd emellan dom. Är avstånden lika stort blir dom oftast väldigt jämna ändå.

 

Tänkte, om intresset finns, så kan jag fixa något inlägg till er som vill se hur jag knoppar :) För jag kan faktiskt säga att jag är väldigt bra på det ;) (om man du får säga så i landet svennebanan?)

Kommentarer
Postat av: Fia

JA!!! Visa när du knoppar både med film och bilder och text kanske? :/ Snälla :)!!!! Älskar din blogg<3

2012-02-12 @ 13:34:01
Postat av: Fia

JA!!! Snälla visa när du knoppar! Både med film, bilder och text kanske :p! Älskar din blogg :)

Puss<3

2012-02-12 @ 13:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback