5 timmar i stallet

Är hemma nu, efter 5 timmar. Snacka om trött tjej!

 

Hero skötte sig bra, men hade inte alls samma känsla som förra veckan. Han var lite stel och fick inte med bakkärran helt, men han gjorde iaf som jag bad honom, vilket alltid är nått. Red väl en timme, med många skrittpauser. Jobbade som planerat serpentiner, men det var väldigt svårt då ridhuset var rätt fullt. Gjorde mitt bästa, och börjar nog få till det. :)

 

Exet var lite sur ett tag där i början... dom fodrade nämligen när jag stod och mockade, det tyckte inte han var okej alls :P haha. Tog ett tag att mocka också - såg ut som att det inte blivit gjort på en vecka nästan.. fattar inte hur han lyckas skita ner så mycket!
Borstade och tog sen på honom tränset, och lånade Maddes grimskaft med kedja på (Tack!), och traskade sedan ut. Var beredd på en hispig stark och pigg Exet, som jag blivit varnad för, men icke. Han skötte sig superbra (förutom få gånger då han tröttnade på min takt och gick på lite mer) och jag körde mycket med att "prooa" honom, om han lyssnade fick han belöning.

 

Promenerade i 40min - 1 varv på trav, bort till dom andra stallen och runt deras hagar, och sen in i ridhuset där det var tomt. I ridhuset så höll jag bara i grimskaftets ända, och lät det hänga helt slappt. Ville testa bara och se vad han gjorde.
Asså så söt! Gullen stannade när jag stannade, gick bredvid helatiden, gjorde samma krokiga svängar, volter mm. Så jäkla underbart när hästen följer efter varenda steg man gör! Fina hästskrälle<3
Filmade lite när han följde efter, men vet inte om det blev bra. Kanske lägger upp sen :)

På fredag skrittar jag nog från ryggen på honom. Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback