Om det bara fortsätter i den här riktningen

Exet gick väldigt bra idag, självklart stark, men han lyssnade ändå ganska bra och försökte. I skritten ser det  säkert ut som att han har noll framåtbjudning, men jag känner verkligen att det är så att han försöker göra rätt istället. Han hinner helt enkelt inte om han går mer frammåt, snabb i huvudet är han då inte :P Men häldre att han går rätt men långsamt, än att han springer på, visst?
 
Fokusen fanns inte riktigt där lika bra som igår, men red på det vanliga tredelade, så kan vara därför. Dock i galoppen var han såååå duktigt! Jag sa till Malin "var beredd på att skratta" då jag inte galopperat mycket alls nu, eftersom han inte varit igång helt och jag vill helt enkelt kunna krypa innan vi kan gå. MEN - han var riktigt lugn! Malin sa att hon inte sett honom galoppera så lugnt förut, och jag måste hålla med om att det kändes otroligt bra! 
 
Det var skönt att ha någon på marken som kunde säga hur det såg ut :) 
 
Nu fortsätter vi jobba! Om det får fortsätta gå frammåt bara... Inga mer motgångar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback