Några sekunder var allt som behövdes

Om jag ska vara ärlig så har min motivation att rida ordentliga dressyrpass på Exet försvunnit, sakta men säkert. Motgångarna och känslan av att ständigt få börja om är boven i detta fall. Men idag fick jag en gnutta hopp och vilja tillbaka.
 
Jag satte på inspänningen idag. Exet fattar automatiskt vad det är som gäller när den är på - inte leka giraff! Det underlättar så enormt för mig när den är på. Svårt att förklara, men gör ett kort försök.
Istället för att kämpa med att få in och upp huvudet/halsen, så kan jag (med gummisnodden på) fokusera mer på att få upp. Skitkass förklaring, men Exet var iaf 1meter kortare idag än igår. Giraffen tog semester. 
 
SEN... när jag satt och travade på olika böjda spår, stora och små volter, så helt plötsligt.. slutade han bråka emot, slappnade av, och gick så jäääävla fint! Går inte förklara, men det var ren lycka för mig. Blev typ chockad, berömde med rösten och klappade honom på halsen ordentligt. Dock orkade han inte hålla den formen länge alls, men det behövdes inte.
 
Några sekunder var allt som behövdes för att ge tillbaka hoppet att det finns där någonstans. Hoppet som får mig att fortsätta orka kämpa med honom. 

Behöver fräscha bilder till bloggen!!
 

Det var skrittdag för Hero idag, ingenting jag känner behöver utvärderas värst mycket :P Satt iaf och koncentrerade mig på att inte peta ut tårna. Det är superbra att sitta och nöta sitsen när man bara skrittar, det är lättare att koncentrera sig på den då. Ett tips till er som behöver jobba på sitsen, men har svårt att tänka på den när ni jobbar i trav/galopp :) Det tar ju ett tag att bygga om musklerna, men det är bara att nöta och nöta.. jag jobbar på det!

Kommentarer
Postat av: Noomie Sundell

Älskar dina bilder! Kollade igenom din portfolio precis, tips från PonnySanning. Vart bor du i landet? Hade sååå gärna veöat ha någon duktig som kunde ta kort på mig och min häst.
Keep up the good work!(':

Svar: Gud va kul, tack!! :DJag bor i stockholm :) Om du också gör det är det bara att kontakta mig via mail så kan jag berätta om priser :)
Marie Krüger

2012-08-16 @ 23:42:52
URL: http://lexx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback