Inte alls samma känsla

Red Zetra idag, terminens första dressyrlektion idag. Jag ska ju bara rida med pelhamet i hoppningen, men när han blev som han blev i galoppen idag.. på tredelade - jag har ingen chans. Han är ju en väldigt bestämd herre, och om det inte riktigt funkar för honom KAN han bli sur. Han ville iaf inte som jag i galoppen, drog upp huvudet och tågade på. 
 
Men ah, det gick inte ens i närheten så bra som i måndags.. dock tror jag att det kommer gå bättre med tiden. Det svåra med honom är att det typ tar en timme för honom att "värma upp". I början sprang han ju med nästan raka bakben, det gjorde han inte i slutet. 
 
Iaf, till och från gick det ändå ganska bra. Som Lotta sa, vi ska nog få pli på han. Jag skulle vilja kunna starta dressyr på Z, LC:2an dåra :P Men vi får se hur det går med det... Oavsett så måste han gå mer avanserade lektioner, även om dom duktiga (som han borde gå med för att utvecklas som bäst) inte vill rida honom. Det är synd. Han behöver det verkligen!
 
Men ja.. kommer förmodligen ha Zetra som "grundhäst" och sen förhoppningsvis byta lite också :) Såvida det inte är en häst man får bestämma över hela träningen och utvecklingen så.. så vill jag inte sitta på en och samma.. fattar ni vad jag menar? :P
 
Hoppas det går bättre nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback