Hackamore - min nya stora kärlek!

Haha jag kommer seriöst aldrig mer rida Exet på bett! Eller kanske ibland, men från och med nu är hacket #1 för oss två.

 

Ännu en bra dag för oss två, han var lugn och lyssnade bra. Krävde ingenting på formen från början utan mina krav var endast ställning och MITT tempo, lät honom försöka hitta själv. När han mjuknade och sökte sig neråt satte jag mig ner och jobbade lite mer.
Galopperade även idag, då han ändå var så pass lugn som han var :) många fattningar och han höll galoppen fint, och inte allt för hastigt. Även vänster funkade bra idag, lite hastigare än höger och jag ville inte hålla igång den lika mycket då han är svagare där :)

 

Vill försöka rida bommar nästa veckan, med hacket, eftersom det inte blev av förra söndagen. Håller tummarna för att hovslagaren kommer ut snart så han slipper gå med endast tre skor!
Hela ridhuset för oss själva - So much win!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback