Fina duktiga Chivas!

Det var ju klubbhoppning idag, och eftersom det inte funkar med Zetra alls just nu typ och Chivas inte skulle gå någonting så parades vi två ensamma själar ihop. Haha. Nej men det hade ju varit supertråkigt för mig att missa ännu en hopptävling, och tråkigt för Chivas som är ridskolans bästa hopphäst att inte få hoppa.

 

Jag är skitglad över att jag fick chansen! Idag var andra gången i mitt liv som jag satt på Chivas, och det gick skitbra!!!

 

Första kryssen på framhoppningen så vart det såååå fel, avståndet blev så tokigt som det kan bli, men andra gången blev det perfekt. Han är riktigt lätt att hitta, och hoppar så ärligt :) Vet att han kan va stressad och spänd, men jag tycker jag fick honom att bli riktigt lugn och trevlig :)

 

På banan blev han piggare, det förväntade jag mig dock, men han lyssnade ändå. Fick lite knäppa srång, när jag inte hann tänka, men han hoppar bra ändå! I omhoppningen fick vi en rivning på första, det var slarvigt av mig då det blev för hastigt och vingligt! Surt med rivningen, för utan den hade vi kommit två!

 

Skulle verkligen vilja hoppa Chivas oftare, tror mitt självförtroende behöver det då det har sjunkit drastiskt senaste tiden...

Bilder från idag kommer... Felindas pappa fotade, får se om någon med gjorde det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback