Braveheart 15/4

Red ju Bravo idag en halvtimme, då Lovisa bad mig göra det, och jag tackar ju inte nej! :D och det började med att han var som en Giraff som svalt en pinne (lång och stel), men han var även väldigt spänd i allmänhet.

 

Första kvarten jobbade jag bara mycket lösgörande - volter, bågar och skänkelvikningar i skritt, just för att han skulle mjukna. Några få galoppfattningar också, för att få igång honom. Efter en kvart fick han en regäl skrittpaus, hans kondis är ju inte riktigt på top :P

 

Efter pausen jobbade jag honom lite mer, satt ner i traven och gjorde även där många volter osv. Väldigt mycket mjukare mot slutet än början :) Där vart han mer sammarbetsvillig och jag gjorde lite fler fattningar (galopperade dock bara en halv volt/fattning pga konditionen).. anledningen att jag ville jobba fattningar var att han i torsdags inte ville fatta höger ordentligt utan fattade fel eller hoppade in i galoppen - inte bra! Men det var bättre idag :)

 

Efter skrittade jag honom för hand länge och han fick han välförtjänt godis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback