Svarte Petter

En riktig snygging med förjävligt hal sadel.
Petter red jag på Sthlms-cup träningen vi hade för ca 2 veckor sen. Eller ja, det var en slags tränings-tävling. Red inte precis mitt bästa, eftersom jag hade varit på konsert dagen innan och hade extrem träningsverk. Men det gick hyfsat bra ändå.
Monica (ridläraren) tyckte jag hade tagit ett stort kliv sen innan sommaren, och att det enda som kunde förbättras var vägarna. Jag brukar alltid rida supernoga vägar, men Petter är rätt vinglig, och som gräddet på moset höll jag på att glida av sadeln. Hon tyckte iaf att jag fått tillbaka min sits, och att jag slutat rida med händerna och jobbar mer med sitsen och skänklarna. Det vår skönt att höra, jag kanske har en chans att få tävla några av matcherna. Det är rätt stor konkerans mot dressyrtanterna.

 

Även om Petter är super söt och duktig, så tror jag inte att det är en häst jag vill fortsätta rida sen när jag går över till storhäst.
Hejåhå vad dåligt jag sitter här. Skyller helt på sadeln! Måste skaffa mig helskodda ridbyxor att ha när jag rider dressyr!

Kommentarer
Postat av: :D

Svarte Petter är som u säger en jätte go häst! Har aldrig ridit honom men ja han är lite klumpig det kan han nog inte rå för. Men han är såååååååå himla go!!!! Det kan man inte neka! :)

2012-06-09 @ 19:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback