Ridlektionen igår

Började med att jag kom till stallet och såg att jag INTE skulle ha MP, utan Marco Boy. Vilket var irriterande då jag bad Lotta sätta mig på MP, eftersom jag ska tävla henne på Lördag, och det gick inte så bra i Måndags. Men Felinda var snäll och bytte med mig iaf.

 

Men det gick inte så jätte bra de först 45 minuterna. Hon hade inte riktigt framåtbjudning, och hon var inte lika mjuk i munnen som hon brukar, men det släppte efter ett tag och hon blev rätt fin i traven.
Men ah, vi gjorde bakdelsvändningar, och först fattade hon verkligen ingenting. Men vi fick 2 stycken hyfsat bra efter ett tag. Och hon blockade väldigt mycket i galoppen. Så det var tur att jag fick rida henne en gång till innan tävlingen imorn.


Här är videon jag lovade er, från min och MP's första ridlektion tillsammans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback