Mina fyrbenta kåmpisar

Excellent Charm
Exet är en 14årig ridtravare som jag har varit medryttare på i över 2 år nu. Übermysig kille som verkligen kan om han vill. Han älskar att hoppa och har verkligen potential i dressyren, tyvärr så har vi haft lite jobbigt under åren, och han har inte alltid blivit riden så mycket som han behöver. Men vi är påväg uppåt
I vår så satsar jag och ägaren på att komma ut och tävla i hoppning, och även dressyr. Så när ägaren har köpt ny hoppsadel blir det hårdträning med ponken :)
Vi har även blivit erbjudna att vara med i Div.3 laget i vår, om HBRF nu startar ett lag dvs.

 

MP Girl
Denna New Forest tjejen från Gotland har jag ridit sedan terminen på Blåkulla började. Riktigt mysig när man rider, sjukt härlig trav, stadig i formen och allt. Tyvärr så är hon rätt svag fortfarande och har svårt för galoppfattningarna, och jag upplever inte att hon har någon riktig personlighet. Vilket är synd eftersom hon är så duktig.
I hoppningen är hon smidig som en katt. Hon svävar över hindrerna och svänger riktigt smidigt.

 

Meja
Min älskade älskade Prinsessa. Hon är en underbar fjording på 10 år, som ridskolan hyr från Gotland, hon kom till Blåkulla för 5 år sen. Jag har ridit henne i större del sen hon kom. Då kunde hon knappt hoppa 30 hinder utan att snubbla, nu har vi maxat 110.
Tyvärr så är hon så snäll så hon får gå många barnlektioner, och blir helt fuckad i huvudet av det. Och eftersom jag rider andra hästar nu så hoppas hon inte på samma nivå längre. Men tillsammans har vi vunnit många hopptävlingar, och vi var påväg att klassa upp oss till 90, men vi hann inte innan terminen var slut och sommarbetet kom.
Älskar den här tjejen mest av alla!

 

Sen finns det många andra hästar jag rider, men det är dom här som jag rider mest. Eller jag rider inte Meja så mycket längre, men hon är värd att skriva om!
Nyligen red jag en häst som heter Nobile, men han ska pensioneras från hoppningen, tyvärr. Han är en underbar häst i hoppningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback