Sämsta känslan idag.

Idag var det inge kul att rida, alls!
MP hade ingen framåtbjudning, och efter 15 minuter var jag helt slut i benen, det var inget kul. Jag som var så taggad att tänka på blicken, sitsen, mm... det gick ju åt helvete.

 

Vi skulle först hoppa studs, och komma i trav. Antingen gick det i slowmo eller så vart de stressigt, och mitt självförtroende låg i botten. Det gick inte alls på trav-studsen, var verkligen inte kul.

 

I slutet gjorde Lotta dock en oxer av sockerbitarna, och jag fick välja mellan att hoppa det eller att trava av, eftersom Lotta också såg att hon inte hade framåtbjudning. Men jag ville komma på oxern ändå, eftersom det var i galopp, och jag ville inte ha med den kassa känslan tills på söndag.
Känns hur mycket mer framåt hon är i galoppen, hon lyfter på fötterna ordentligt, och språnget kändes bra. Det var skönt, men vet inte hur sitsen var på sista dock, men det sket jag fullständigt i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback