Lösgörande arbete

Red lösgörande arbete med Exet idag, i ridhuset. Det gick riktigt bra faktiskt :) Gjorde två övningar jag hittade på Hippson.se, och dom funkade riktigt bra
1.2.
Övning 1:
Som ni ser så gör man en volt i mitten av långsidan, och rider därifrån en "omvänd halvt igenom", och sedan tillbaka och gör en ny volt.
Började i skritt och fortsatte sedan i trav. Lite stel i början, men mjuknade sedan riktigt bra

 

Övning 2:
Skänkelvikning på långsidan.
Gjorde detta när jag var nöjd med första övningen (växlade sedan mellan båda). Gjorde inte hela långsidan, som på bilden, utan bara mellan 2 bokstäver för att det inte skulle bli för jobbigt. Detta gjorde jag i skritt, och han korsade riktigt fint med benen, både fram och bak :) Det är skönt med speglar i ridhuset, så man kan se det med egna ögon, då jag har lite svårt att känna vad han gör med baken.

 

När jag skulle fatta galopp funkade det inte alls, och efter några meningslösa försök som bara slutade med kaos och snabba, slarviga fötter så styrde jag oss ut till banan. Där fick jag en skitfin fattning på första försöket, och han höll den riktigt fint.
I vänster var han trögstartad, och det tog 5-7 försök innan jag fick en bra fattning, men när jag fick till det så gick det så jävla bra! Trots att det gick lite fort så hade han sånt flyt i vänstergaloppen! Härligt med framsteg :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback