Gårdagen med Exet

I går red jag exet, och det blev ett pass på ca 40-50 minuter.
Började rida i ridhuset, i trav och skritt, mycket på böjda spår för att mjuka upp honom. Han kändes väldigt fin, bara lite bråkig i huvudet i början. Något seg i skritten var han dock. Men det var skönt att han lyssnade i traven, då ridhuset var fullt av hinder.
Träffade på Jenny med Hero i ridhuset, var väldigt länge sen man såg henne, men tydligen har hon flyttat tillbaka till Ekeby nu :) För er som undrar så är Hero Exets bästa kompis

 

När jag pratat klart med Jenny var ridhuset fullt, och jag valde att rida på volten istället. Och eftersom bommar redan låg framme red jag bommar igår, istället för fredag.
Red över en bom, som låg på medellinjen, i galoppen. I höger varv var han superfin, och även om han kom fel och tappade bakbenen så fixade han det efter :)
Men han var superduktig!
Kom sedan på 4 travbommar som låg på kvartslinjen, och det var rätt långt avstånd, så ökade när jag red in på linjen, och kortade honom väldigt mycket på långsidan. Även där var han superduktig, kom fel några gånger pga mig bara.

 

Men är så stolt över killen, han har börjat bli så fin nu!
Vet inte hur lång tid det är tills Lotta kan åka och prova ny hoppsadel, men jag hoppas det är snart :) Är så taggad på att börja träna hoppning med honom!

Kommentarer
Postat av: Lotta

så fort jag vet när pengarna kommer så blir det ny sadel men det blir nog inom två max tre veckor =)

2011-10-05 @ 18:58:02
URL: http://sportryttarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback