Dressyr i mörkret

Började att rida fram i skritt på utebanan, i båda varven. Gjorde lite skänkelvikningar, halter mm. och fortsatte sedan i trav på en stor 8-volt. Gjorde många avsaktningar, och lite skänkelvikningar i trav. Han var pigg, på ett bra sätt, stadig och mjuk. Riktigt härlig att rida idag var han :)

 

Galoppen gick inte riktigt lika bra som traven, i början. Efter ett tag släppte det och han fick med sig bakbenen mer. Jag måste tänka på att inte luta mig framåt och "släppa" tyglarna i galoppen, för i bakhuvudet vill jag att det ska vara lätt för honom, men det blir bara svårare då. När jag fick ner rumpan och blev stadig i handen kändes det hur mycket mer han jobbade. Det är skönt när man känner sån skillnad.
Måste även tänka mer på blicken, då jag har en tendens att titta ner på hans huvud lite för ofta. Men när man väl lägger märke till att man gör sånt kan man börja jobba med det :)

 

Det var mörkt när jag kom ut på banan, men som tur var så var det tänt. Vart riktigt coola skuggor :)
Innan jag red så städade jag skåpet lite. Rullade ihop lindor, sopade ur smutset och vek ihop lite grejer. Nu ser det fint ut igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback