Bommar stod på schemat idag

Idag skulle jag rida bommar, vilket jag gjorde, och snacka om att det var en svettig häst som kom in i stallet efter 45 minuter!
Hade 3 galoppbommar på öppna delen av volten, och en upphöjd bom på ena kortsidan. Började med att skritta honom över bommarna, och fortsatte sen med travarbete. När han började mjukna travade jag över bommarna, och i början var det lite klumpigt. Efter ett par försök så började vi få till det och han slutade snubbla över, vilket var skönt :)
Tog sedan några travsprång på upphöjda, vilket inte funkade så bra till en början. Han stressade mot det och verkade se det som ett 2meters hinder. Så jag var mest fokuserad på att få honom att tänka och lugna ner sig. Det gick bättre efter ett tag, och han hoppade mycket lugnare. När det funkade tog jag upphöjda i galopp, och han var hyfsat lugn, men hoppade långt ändå. Men det var smidiga språng, så det gjorde ingenting :)
I helheten var han duktig idag, då han lyssnade och väntade på mig, och jag kunde sätta mig tillbaka. Duktig häst<3
Efter passet plockade jag undan och sköljde av honom, sen tog vi en promenad runt travbanan :) Det var mysigt! Och efter att gjort i ordning mat, sopat och de så var det dags att åka hem... och nu är man ju något trött!

 


Perfektion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback