Bandiluffsen

Red Bandit idag, vilket var lite ironiskt då jag i veckan tänkte *Fan, skulle vilja testa hur Bandit går just nu egentligen!* och så får jag honom. Lite kul faktiskt :P
Anledningen att jag fick Bandit idag var för att han igår hade kastat av en unge, och i överlag inte har gått så bra (som jag fattade det har han varit stark och pigg), så det var typ tänkt att jag skulle rida igenom honom lite. Hade inget emot detta, då jag gillar Bandit (ibland) :P
Första 45 minuterna var inge kul! Han var lång, stel och stark. Fick till bra takt i traven, men det var verkligen inte samma häst jag brukade rida förut. Bandit var förut übermysig i dressyren, och det var han knappast nu.
Men sen, efter 45 minuters dragkamp... så lossnade det. HELT! Så bra som han gick den sista kvarten har han ALDIRG gått förut! Fattar ni hur skönt det var? Han blev helt mjuk i munnen och höjde nacken, utan att dra fram mulen en enda gång - jag bara satt och njöt!
Vi red öppna på långsidan, och det klarade han galant. Underbart! Önskar att någon hade filmat/fotat...

 

Erbjöd mig att rida honom ibland, vissa lektioner, för det är uppenbart att han behöver det. Och eftersom jag har ridit honom väldigt mycket förut, och vet vad han egentligen kan (och vet hur man kan hitta det läget) så är det ju bra om han skulle få gå med mig ibland... Och jag kanske lät lite självgod där, men det är inte meningen. Om ni tycker jag har fel, snälla säg till.

 


Gamla bilder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback