Lätt dressyrpass

Red exet med 3delat bett idag, och det gick riktigt bra :) Va ett tag sen jag gjorde det, men han verkade trivas med det bettet, så ska nog bara rida med det i framtiden. Iof vet jag inte än hur han funkar med det i galoppen, dessutom var det liiiite för stort. Men ja, ska testa galoppera honom med det på söndag, då han fått nya skor :)

 

Gjorde iaf många halter i skritten, vill få honom sluta dra tyglarna ur händerna på mig när vi gör halt. Varje halt så pillade jag lite i tyglarna, väldigt lätt, för att han skulle släppa bettet. Efter att ha gjort det några halter så började han släppa :) Ska fortsätta göra så varje gång jag rider honom, så att han lär sig att han inte ska dra fram mulen i halten.
Sen så travade jag lite, mest volter i olika storlekar. Jobbade på mig själv där, var så lätt som möjligt i handen och försökte att mest använda benen.. Det gick bra :)
Läste dessutom att det är KM-dressyr den 4/12 på Ekeby, tänkte vara med på den tror jag... om jag får till galoppen i ridhuset :P Dock är jag inte medlem i ERS än, så det kanske blir utom tävlan, men vi får se. Det är iaf LC:1 jag kommer rida sånnafall.

 

Juste, jag kommer få leka lite "hästägare" till Exet i 2 veckor snart, då Lotta åker utomland. Det kommer bli kul, och mycket uppdatering här :) Får hjälp av Madde dom dagar jag inte kan ta Exet, så det kommer nog gå superbra! Och om snön håller sig borta tills den 28/11 så kanske jag tar med honom till hopplektionen på Blåkulla - men mer om det när tiden är kommen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback