stödlös?

Idag ska jag öva galopp i ridhuset, och kommer förhoppningsvis ut dit tidigt så det inte är så mycket folk. Det speciella med idag är att jag ska rida utan lindor, så ska bli spännande om han ens kan galoppera i huvud taget...
Senast jag red utan skydd/lindor så gick det inte alls, fick känslan av att han inte trodde han hade något stöd i bakbenen. Nu har han dock mer muskler där, så det kanske funkar. Hoppas det gör det.

 

Fick veta igår nämligen att vi inte får ha lindor på KM Dressyren på ekeby (Vilket jag tycker är lite overdrive då jag bara ska rida LC:1, och det är inte ens en stor tävling...) Så nu blev det inte bara galoppen jag måste öva på, utan jag måste öva galoppen utan det extra stödet. Kan bli svårt.

Kommentarer
Postat av: nicole

om en häst har lindor bak eller inte har ingen betydelse om hästen kan galoppera eller inte. Visserligen är exet en travare men har han tillräckligt med muskler bak så ska det inte vara några problem vad han än har. Har själv kunnat galoppera utan problem i båda varven med bara skydd bak :)

2011-11-30 @ 15:07:11
Postat av: Felicia

Fin blogg :) Jätte vacker bild :D

2011-11-30 @ 17:51:57
URL: http://delyser.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är precis därför man inte ska rida med skydd/lindor var enda dag för då blir det så att hästarna behöver stödet så ett tips är att rida någon gång i veckan utan skydd så blir det nog bättre :)

2011-11-30 @ 19:30:51
URL: http://amandahed.blogg.se/
Postat av: Amanda

Sv: okej visste inte hur hela historien gick, hehe.. Men hoppas de gick bra och rida i alla fall :)

2011-11-30 @ 21:19:12
URL: http://amandahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback