Kan man vara naturbegåvning på öppna/sluta?

Jag vet inte, men oavsett vilken häst jag rider så får jag alltid till öppna och sluta. Som igår ex, Limpan är inte direkt den enklaste hästen, men på första försöket fick jag en riktigt bra öppna! Stolt tjej!

 

Men nog om det, sa igår att jag skulle berätta mer om lektionen... Förutom vänstergaloppen så tycker jag lite om Limpan, han kan mer än vad man tror, och han var över mina förväntningar, verkligen! Man var verkligen tvungen att jobba med benen, samtidigt som man fick hålla emot så han inte sprang, samtidigt som man var tvungen att vara mjuk i handen. Inte det lättaste.
Han orkar ju inte heller, efter ett halvt varv på volten drog han fram huvudet och sprang (om jag inte var tillräckligt snabb att stoppa honom..) Men han fick mycket beröm när han väl gick fint så han skulle förstå att han gjorde någonting bra, och då tog han fram öronen (vilket jag blev glad för... har aldrig varit med om en häst som spänner öronen framåt så mycket när man rider) :P

 

Ne men kort sagt - En speciell häst, som jag tror kan gå bra om fler duktiga ryttare rider honom (anar att han mest går barnlektioner?)

 

 

Googlade fram en bild på honom, antar att det är förra ägaren som rider - hittade den på dressyr.ifokus.se

Ser ni hur överbyggd han är bak?

Kommentarer
Postat av: Jennifer J

Jag ser det

2011-11-11 @ 15:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback