ridlektion på StegrarN

Hade dillon i dressyrgruppen, var inte inte så super taggad... men gjorde det bästa av situationen. Trivs inte riktigt på Dillon, så det är därför.
Han var stressig och spänd, så vi bestämde att sätta på gummisnodd, för det är onödigt för mig att sitta och bråka med honom och att han ska gå och använda fel muskler. Han försökte dra ifrån gummisnodden, men blev lugnare efter ett tag och skärpte sig. I lag gick det väl bra, men som sagt, jag trivs inte på Dillon.

 

Höhö och så stegrade han i slutet, när han blev sur över att jag krävde för mycket, enligt honom... Det sjuka är att det knapp kändes att han reste sig, för han är så sjukt balanserad när han gör det, och han reste sig riktigt högt endå. Han fick skäll efter och gjorde inte det igen, som tur är.
Måste dock säga att det är rätt skön känsla i magen när hästen gör det


Kommentarer
Postat av: ellen <3 :D

sv: det är väl okej att jag lånar dem då jag har så svårt att förklara :) sen skriver jag att det är din skiss ;)

2011-12-02 @ 07:31:24
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback