Blanka tips!

Har du en förkärlek för lackade träns, men inte har råd med ett? Då vet jag det perfekta tipset!

 

För ett tag sen, innan en tävling då jag putsade tränset, kom Jackie (en ridlärare på ridskolan) och berättade hur dressyr ryttare gör för att få glansiga nosgrimmor. Jag förde sedan denna information vidare till Malin och hon vågade testa det... och det funkade :) Hennes träns ser nu nästan ut som ett lackat träns.

 

Tipset är då - Hårspray!

 

Ett lackat träns (vet inte vilket märke)

 

Malins träns, innan:

 

Malins träns, efter:

Sjukt bra resultat enligt, bara tack vare hårspray!
Vet dock inte om det blir kladdigt efter, men tror faktiskt inte det. Dock tror jag man får göra om det när man putsat tränset... Malin?



Malin:
"haha, jag la många tunna lager som jag lät torka mellan sprejningarna och då blev det inte kladdigt :)
Ja, man måste göra om de varje gång man putsat tränset. Om det regnar kommer tränset dock bli kladdigt... inte så kul kanske"

Kommentarer
Postat av: Malin

haha, jag la många tunna lager som jag lät torka mellan sprejningarna och då blev det inte kladdigt :)

Ja, man måste göra om de varje gång man putsat tränset. Om det regnar kommer tränset dock bli kladdigt... inte så kul kanske

2011-12-05 @ 00:29:42
URL: http://mrjs.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback